Jag vill gå på marknad.



Marknad i centrum - då vill jag vara med. Dit kommer varenda mysig tik, och alla mina vänner. Det var ju så roligt igår. Varför kan det inte vara marknad varje dag?
Matte såg inte klok ut, med den långa kjolen och huckle på huvudet. Ja, det var förstås många som gick omkring och klafsade med långa kjolar runt vaderna. Det skulle ju vara gammeldags allting.
Tur ibland, att man är hund, för då behöver jag inte klä ut mig, någonsin!
Utom när vi åker cab förstås. Då får jag också huckle på huvudet. Men matte säger att det är för att jag inte ska få ont i öronen.
Förresten bryr jag mig inte ett dugg om folk flinar åt mig. Huvudsaken är ju att TIKARNA bryr sig - och det gör dem. En annan har mångårig erfarenhet av det.
Igår var det en finfin tikdag, minsann. Många dofter överallt. Jag drog iväg med husse, åt alla håll. Blev väl lite ivrig, och flåsig, men HÄRLIGT var det.
Husse tog stadigt tag till slut, och så gick vi en riktig promenad, på andra gator - inte marknadsgatan. Det var ju tur det. För visst behövde jag gå, men ... Tja, du vet, när jag blir så där ivrigt, så glömmer jag till och med att jag är nödig.
Och det säger jag bara: Olyckor KAN hända, men de är dubbelt pinsamma för en hund i högre medelåldern, som borde veta bättre. Just det!
Tack ska du ha, husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0