Husse och jag jobbar igen!


HÄRLIGT!
Äntligen tillbaka i rutinerna. På husses jobb har jag egen dokumentportfölj. Fast lite liten är den numera. Det struntar jag i, för kontor är kontor! Dessutom har husse alltid lite levergodis till hands i nedersta skrivbordslådan.

Mycket folk kom den har första dagen efter semestern. Det var kul att så många kom bara för att hälsa på mig. (För det gör dem väl, husse?)
Lite jobbprat blev det förstås ändå, om musik och kurser och så. Men det viktigaste var ju att jag var med. Eller hur, husse?
Hela eftermiddagen jobbade vi hårt, husse och jag, medan matte gick på den där Historievandringen. Hon har ju sådant underligt jobb, min matte. Jag är då innerligt glad att jag fick följa med till kontoret igår i stället för att springa de där stigarna i skogen med matte. Där får man inte springa som vill, inte sniffa iväg i förväg, utan hålla sig till "gruppen", och vara TYST! BAHHH! Jag är ju hund jag, förstår du det, matte? Jag behöver nosa överallt och leta efter spår.

Så blir jag ju så trött efter en dag i skogen. En annan är ju senior numera, och måste få sova middag och ta det lugnt ibland.
NÅJA - idag har vi i alla fall KOJDAG, matte och jag. Hon sitter där vid datorn och jag snarkar i korgen - MYS! Ute småduggar det lite. Inte så det stör. Det är bara MYS!
Ha det och gonatt,
Algot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0