Jag är så glad, så glad!

None




Nu är det faktiskt RIKTIG VÅR - äntligen! Och jag mår som en prins, fast det blir flåsigt ibland i solen. Härliga promenader med husse och matte varje dag, rulla sig i doftande fjolårslöv och ris, smaka på alla möjliga spännande nya vårdofter i dikena - ja allt det här OCH en stor varm sol över gården - det är MUMS för liten hund.

Matte gillar INTE det där med att rulla förstås. Men det struntar jag i. Nog är det värt att stå ut med extra ryktborste och finkamning.
Matte är inte så förtjust i att jag trampar runt i dinena heller. Men jag går väl vart jag vill! Jag är ju tax. Ibland grälar hon på mig. Men då behöver jag ju bara ta till mitt hemliga vapen - SE glad ut OCH VIFTA svansen åt henne. Om jag bara hoppar och skuttar lite som en valp, så skrattar hon bara gott efter ett litet tag. Det där VET jag.
Vår gård är snart utforskad. Men stor är den, och jag har ett fasligt arbete att nosa runt överallt - bara för att hålla mig ajour.
Tänk vilket jobb man fått som pensionärshand.
MEN KUL HAR VI! OCH VÅR ÄR DET JU, så vissa dar känns det underbart att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0