PR, det är jobbigt!

                    

- Jag stannar hellre här, i min soffhörna och luktar på fårskinnet....

Jo, för ni kan tro att det varit en jobbig dag. Först åkte vi iväg så tidigt på morgonen (8.30 - tänk på min höga ålder) att jag sov halva vägen ner till Falun i mattes knä. När vi kom fram var jag pigg och sniffsugen, och hade minsann kunnat gå en ordentlig promenad i de där stadskvarteren, om inte den där tiken just hade gått förbi. Bara ett pyttelitet anfall av tiktokighet, och matte började dra i kopplet. OK då, det var väl lite bråttom också.

Radiostudios är INTE byggda för nyfikna taxar. I alla fall inte den här. Den hade glasfönster. Man blir ju vild! Ett helt hav av osniffade matthörn och papperskorgar och sladdhärvor, SOM MAN INTE KOMMER ÅT!

Men de var så vänliga mot mig, klappade och pratade, och jag fick minsann godis också. Levermumsar. Bara för att posera en stund. Tja, en liten stund, SÅ särskilt många godisar vankades inte, och man kan ju inte skämma bort folk.
Jag har väl annat att hålla reda på, sniffa efter och undersöka nosvis. DE FICK JU NÅGRA BILDER ÄNDÅ, så det så.

Bilen igen, mil efter mil av vägbyggen och grusdamm. Jag var trött. Men det var visst matte och husse med, för vi stannade och hade oss helmysig liten lunch. Jag åt korv. Matte och husse fick mest korvbröd och senap, men det verkar ju de gilla. Sedan tiggde jag åt mig lite ost också, FAST jag blir konstig i magen. JO,  för det var ju så mysigt med bara vi tre där i bilen på OK parkeringen, så jag blev inspirerad.

Bilåkning igen, men vi mådde bättre, och så skulle husse spela och sjunga från den där scenen. Jag och matte fick sitta långt bak i publiken och vänta.

Själv tycker jag nog det gick bra. Men matte ville förstås inte låta mig vara med på scenen, och det ville ju JAG! Protestgnyl.

Hon följde med mig på promenad i stället, och så väntade vi på husse. Och kan ni tänka er. Han åkte ifrån oss! Ja, jag tror det i alla fall. För matte och jag fick åka med de andra i bandet - ända hem. Husse har inte kommit än.

VA? Ska han jobba ännu mer idag? Är han inte klok? Nä, männskor, de vet man aldrig var man har.
Jag går och lägger mig, det var LÅNG LÅNG LÅNG väg hem i en bil som jag inte var så "hemma" i. SUCK

ZZZZZZ.....ZZ.z.......z....z.......................z......................z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0