Gräsänklingsvecka




Jomenvisst - både jag och matte SAKNAR och suckar och längtar...
I alla fall jag. Ibland vet jag inte om matte bara mår bra av att vara här ensam med mig, jobba vid datorna hela dagarna utan att någon stör, äta om hon kommer ihåg och glo på film hela kvällarna. Tja det förstås. Det sista, det om film: det gör både matte och husse för jämnan. Även när de är hemma båda två.

Nä,  den här veckan har man egen säng! Det är väl den enda förmildrande omständigheten. Mattes smalben smakar inte lika gott som husses, och jag vill ju ha en mysig stund under täcket varje kväll. Så inte är det som det ska vara inte.

Matte - hon bara jobbar och jobbar. Särskilt när husse inte är hemma och kan säga till henne att ta paus. Det är konstigt det där. Precis som en trans som hon hamnar i, och måste fortsätta hacka runt på tangentbordet timme efter timme.
SUCK människor alltså - dem blir man inte klok på. Inte MINA i alla fall.

Mobilen piper hela tiden. Det är förstås husse hon pratar med. Dygnet runt verkar det som. Visst saknar jag honom också, men matte... Hon måste visst prata med honom hela dagarna för att må bra.
ÄH - det är klart - de har en massa projekt tillsammans som de måste prata ihop sig om. Det vet väl jag också.
Men tänk på mig då - mitt största projekt är att mysa på husses smalben varje kväll. Och hur går det med detta? Nä just det. För som sagt -
Mattes smalben smakar minsann inte lika gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0