VALÅR

Visst, engagerad kulturarbetare OCH politiker - det är jag. Och valår - det är nu.
Detta innebär förstås extra jobb och fyrbuddelt många möten och sammanträden för all planering. Så ska jag också vara med och valarbeta; stå vid kaffebordet utanför Konsum, i vårt partitält under turistsäsongens Orsayror, knacka dörr, delta på offentliga möten osv.
Min kalender sväller av anteckningar och jag kämpar hårt för att hålla de där två veckorna fria i juli. Den hägrande semestern. Sedan i augusti och september - då är det spurt hela vägen fram till valet. För jag vill ju vara med och vinna spurtpriset - vinna valet både här hemma och i hela landet.
Så här ska minsann jobbas.

Jag tänker ibland på hur skönt det ska bli att fara till årets stora bokmässa. Så lägligt inplacerad veckan efter valet, nästan innan alla resultaten kommit in. Vilket betyder INTE MYCKET att göra annat än att vänta in dem. För mig betyder det förstås en sorts semestervecka att bara ägna sig åt sina egenhändigt skrivna böcker, stå i förlagets monter och le och berätta, gå runt och hälsa på gamla bekanta och träffa nya människor. Kort sagt - ha hjärnan fullt upptagen med allt det som INTE är vardagsjobb. Som grädde på moset ska Jörgen och Algot följa med i år också. Underbart!

Det mina vänner, det är semester det.
HÄRLIGT - Göteborg  blir vackrare och vackrare i mina ögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback