Vilken helg det var ändå!

Musikmässan i Orsa - det var andra året vi hade det nu i helgen. Jag har just börjat komma upp ur adrenalinruschen. Tempot var ju lika högt som på den stora bokmässan i Göteborg! Mycket mer folk än vad jag trodde lyckdes hitta hit. Fullspäckat program. Ja jag hann ju inte med hälften av alla seminarier och föreläsningar som jag önskat vara med på. Det också - var precis som på den "stora mässan" i Götebnorg varje år.
Inte vet jag hur många som kom. Har inte fått någon siffra ännu men ryggkänslan sa mig att Orsa var fullbelagt under hela helgen. Folk överallt.
Varje kväll var det musik på längden, tvären och kors och tvärs i varenda lokal som kunde uppbringas. Musik är LIVET det - och i Orsa får det ju ta plats.
Fast jag vill ju så gärna vara med överallt - och det går ju inte. Många bra musikaliska band och framträdanden har jag missat - men OJ alla de som jag SÅG!
Tja det är klart att det tar tid att smälta alla sina intryck. Vad är det nu? Onsdag? Ja SE!

Låtskrivarseminarium har jag ju varit med på förut - men denna gången överträffade de andra. Det var TEMPOT, entusiasmen hos ledarna, Michael Blair - har du nån FANCLUB? Där vill jag vara med.

Nu gissar jag att det tar någon vecka men sedan blir det att skriva låtar igen. Det har varit så efter varje seminarium. Man blir så inspirerad, får nästan som en idéchock. Sedan tar nån vecka och så... sitter man där och skriver och filar på musiken, fraserna. Full av skaparglädje.
Så nån gån fram i mitten på november skulle jag tro. Då sitter jag naglad vid datorn och sjunger på nya melodier.
Man vet vad man har att vänta sig.

Ska bara pusta ut lite först, gå ut med hunden och se en trevlig liten seriemördarrulle. (Min bästa hobby)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback