Nä, nu ska jag tänka på nåt annat!

Här har jag gått omkring och väntat och väntat. På besked som aldrig kommer. Herregud, jag har väl annat att göra! Men så är jag där igen och funderar och funderar. NÄ!
Jag ska inte ägna en enda tanke åt ett projekt som kanske inte ens blir mitt!

Det är ju bara två dar kvar tills jag ska vara kursledare igen. DET kan ju vara nåt att tänka på. Konsten att skriva skönskrift - åtminstone så pass bra att man kan tota ihop ett hyfsat julkort.

Man hinner inte mycket på en helg. Även om det blir intensivt. Fast man vet ju aldrig. Där kan ju dyka upp någon med alldeles exceptionell talang! Eller kanske med en massa övning bakom sig redan. 

Undrar egentligen?
HUR kan det vara så populärt med skrivandets konstart i en tid när alla har STORT urval "fonter" i datorn? Kanske de som går på kursen inte har nån dator? Eller kanske det är själva hantverkverket som betyder något? Att detta är faktiskt tillverkat bokstav för bokstav med mina egna händer!

Kanske jag ska ta med mig lite andra saker dit? För att visa lite olika grejor som man kan pryda med vackra bokstäver. Ja, som t ex att göra en tavla att hänga på väggen eller ett hängsmycke av sten med en målad initial? Jag menar - det är ju bra att sprida lite idéer. Då kanske jag får fart på deltagarnas idéer också. KUL!
Vi kan få riktigt roligt i helgen. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback