Mobilen mobilen

Vad vore livet utan mobilen? Inte fick jag då mycket gjort. Tänk bara på låttexter eller MELODIER! När du kommer på det där sista avgörande temat. Då befinner du dig ju för det mesta mitt ute i skogen, eller i en bil, eller i kassakön på Konsum! Det är ju det vanligaste, eller hur?
Ja, när du då äntligen kommer fram till din skrivarhörna och rotat rätt på kassettbanden. ... tja - INTE SJUTTON KOMMER DU IHÅG DÅ!

Men OM du råkar ha mobilen i fickan! Då har du ju hitlåten inom greppavstånd. Det är ju bara att spela in stycket.
Jag har gjort det många gånger. Stått bakom frysdisken på ICA och sjungit tyst i mobilen, och försökt se ut som .... ja naturlig!
Eller sprungit bakom hushörnet och sjungit i en buske, eller när jag varit ute med hunden: låtsas att jag fått telefon - sjungande?

Men jag är inte ensam om den här tekniken. Jag har nog varit på musikmässa, jag. Har minsann hört talas om mycket i mobilsjungarvägen - på låtskrivarseminariet.
Vad gör det om folk skrattar åt en? HITLÅTEN är ju på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback