lördag härlig lördag

Här är jag, hemma och förkyld. Vintern vill inte töa bort och nu går solen snart ner. Bättre lycka i morgon eller så får vi dras med snöeländet ända till våren. Hemska tanke.
Ändå är jag lite glad för min KÄRE är ju hemma också.
Sitter där och spelar gitarr. En vanlig sysselsättning för honom varenda dag. Alltid är det det nån LÅT som ska övas på.

Och det är inte särskilt synd om mig fast jag snuvar och har huvudvärk. Min KÄRE pussar på mig ändå.
Hemma hela dan, filmer att titta på. Det var mysigt att se Hett Uppdrag igen, det är en jättebra serie.
OCH VARM - för den utspelas ju i Afrika. Det känns bra i tårna en sån här dag.

Min KÄRE går ut med vovven!
Jag snyter mig och stannar inomhus.
- Du som är mitt gogryn, vill du ha nåt från affär´n? säger han.
Inte kan man tycka särskilt synd om sig då? NÄ!

Jag snyter mig igen och min KÄRE uppför en pantomim som om han startar en motorcykel. Är det SÅ det låter? OK - det struntar jag i. Jag snyter mig igen.

Det är ju underligt vad roligt man kan ha fast man mår lite "under isen".

Det är lördag!!! En lugn skön ledig lördag. Innan det brakar loss med jobb och jobb och mera jobb....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback