Jag tänker bara på enhörningar.

Idag hade jag tänkt börja skriva på en liten visa om en älva. Ja det finns redan en på min dator, men nu tänkte jag mig EN TILL. Inte gick det.
Jag tänker ju bara på enhörningar. Som Gyllen t ex. min huvudperson i senaste berättelsen. Här har jag nu stuckit ut huvudet och placerat en enhörning i våra svenska skogar. Är det riktigt klokt det?
Nä nog lär jag få åta upp det. Så vitt jag vet har det aldrig varit en svensk idé från början.
Men jag ger mig inte för allt som enhörningen står för. Det behöver vi!
RENHET, OSKULD, HARMONI, LJUS osv. Jag kan ju hålla på ett tag.

Varför inte introducera dessa egenskaper i vår egen miljö?
EN FANTASY naturligtvis, men ändå. Och nu kan jag inte få Gyllen ur min tankar. Nåja, snart ska jag låta henne galoppera ut i frihet och låta henne fånga sina läsare.
DÅ kanske - jag kan få ro att fundera lite mer på älvorna och deras värld.
PROJEKT PROJEKT

Idéer har vi väl alla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback