Jag skriver manus själv.

Till alla framträdanden jag gör fixar jag manuset själv. Det är klart. Det är OK. Dessutom inbillar man sig att det går lättare då att komma ihåg vad man ska säga. Det är FEL.

PUST!
Jag läser in det jag skrev för ett par veckor sedan och det är som om jag aldrig sett manuset förut. Hur ska jag komma ihåg allt? Tänk om jag gör bort mig? Nä det förstås - det är ju ingen som VET i förväg vad jag ska säga. Då kan jag ju hitta på nåt bara. Om, utifall jag skulle komma av mig.

Det är nog ingen som märker nåt. Jo kanske om jag blir helt tyst - så där lite för länge. Då blir det pinsamt. Jag avskyr PINSAMT!
Nä jag tar en omgång till - så att texten åtminstone finns där nånstans i bakhuvudet. Så att jag vet på ett ungefär i alla fall vad jag ska säga.

Sen blir det som vanligt då. Mycket teater och många gester och improvisationer! Men det kan ju vara fint det också. Kör på bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback