Jag sitter i jobbläge

.... så ta hit alla uppdragen, nu då!
Nä, tänk att vissa dagar är som tomma på folk och idéer. Det ska sjutton ha ett kreativt jobb. Jag ska hitta på nåt annat att göra. Bli kontorsslav, eller stå i affär eller så. Ja vad som helst, så jag kan visa mina servicetalanger.
Det är ju uppenbart att just idag är det ingen som längtar efter någon av mina böcker, eller att jag ska hålla ett föredrag eller komma med ett förslag som de aldrig hade tänkt på förut eller ja, vad som helst.
Nä idag klarar sig världen utan Bitte.
-Hörde du det Algotvovven. Matte duger inte idag!

Två små ynka idéer har jag ändå grubblat fram. Inte för att de är så värst bra, men jag tror att de ska kunna bli något. En liten saga kanske - eller....
så skrotar jag dem båda två i morgon. Vi får se. Imorgon kan det ju bli en dag som flyter på bara. När man knappt hinner fundera, utan bara tar beslut efter beslut och skriver som en tok i kalendern för att hålla ordning på mötena.

Men inte idag...


Kommentarer
Postat av: Arbetssökande

Word. Det är tungt att få jobb idag. Försöker desperat komma på något som man skulle kunna göra själv, men det är redan gjort. Får skaffa en reservhjärna som kan engagera sig i att kläcka nobelpris under nätterna.

Lycka till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback