Jag övar och övar och övar

Men jag får liksom inte till det.
Jag köpte mig en spilåpipa. Det är en slags flöjt, av fin Orsahärstamning. Den har blå toner och jag har tänkt mig den som stämningsförhöjare när jag gör scenframträdanden. Det är bara att öva!

Först hände inte mycket mer än att vovven fick spel och började yla. (I fel tonart - om man nu ska prata om tonarter) Sedan kom jag på den fantastiska idén att be min vän om hjälp. Hon är en mästarinna på fiol och erkänt bra på spilåpipa. 
Jag motade in henne i ett litet rum för oss själva och sa:
- Lär mig nåt bra nu. Nåt som låter lite ödsligt och vackert. Ja, bara en liten drill kan räcka. Jag måste ju ha nåt att börja med!

Det gjorde hon - och jag övade så mycket jag hann den helgen. Vi hade hundvakt då så det gick bra.
Men nu - när jag ska prova lite.... Nä! Bäst att vänta tills vovven går ut med husse.Algot i sjön Ja just det, ta tid på dig för matte övar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback