Hysteriskt många projekt.

Aldrig i livet har jag tagit åt mig så många jobb samtidigt förut.
Blir jag inte stressad nu, blir jag det aldrig!
Boken, min fina Gyllen-bok, ska släppas imorgon! Bara det. Ingen kan ju ana hur många kuvert med säljbrev jag fixat, hur många små reklammeddelande som jag skrivit, hur många telefonsamtal!!!! jag hunnit med, Och brevväxlat med alla månniskor för att få det att gå ihop.

Tänk, hur man än planerar sådana här saker i förväg, så är det alltid nåt som händer!!?? Konstigt. Igår t.ex. kom jag på att jag inte fått tillräckligt MÅNGA böcker hemskickade. Jag TROR INTE att det jag fått kommer att räcka. PANIK!!!!!
Expresspost + företagspost på väg, från Tornedalen. Så det är ju ingen idé att försöka fixa transporten själv när det tar två dar med bil! Bara att hålla tummarna och inte tänka: bråttom! och naturligtvis händer detta mig.

Det har i sanning varit mitt heltidsjobb den senaste veckan. Dvs. om man räknar med alla OFF-timmar jag lagt ner blir det ju betydligt mer än nån slags heltid.....  Och då, just då bestämde jag mig för att bli riktigt aktiv i kommunalpolitiken. Vilken planering....
Nu sitter jag här och skriver på en motion också - bråttom är det. Naturligtvis!

Jag fick ju JOBBET! Det Stora härliga uppdraget att skriva en saga!!!! Har planerat att sätta igång så snart NYA boken är ute och igång på försäljningssidan. MEN Det är ju bråttom också och måste vara klart i januari - helst!! Naturligtvis!

Häromdan kom så min gode vän på besök med två stora pärmar. Det var tidningsurklipp, och det visade sig att jag i ett obevakade stressigt ögonblick, med lugn stämma förklarat att ....
- Visst,  ta hit grejorna du bara. Jag kan hjälpa till att gå igenom materialet och skriva föreningens historia! som ni kan lägga ut på hemsidan sen!
HJÄLP och GUDARS SKYMNING!!!!
vad tänkte jag på. ????
I ärlighetens namn trodde jag inte att det var så mycket. Fast de har ju existerat sedan 1974 - det är lång tid, så...
I ärlighetens namn hade jag naturligtvis för bråttom! MEN det är ingen panik med att just det här jobbet ska vara klart i januari! 

Jag tror jag tar JUL nu. DVS: helg - ledig - sova - vila - slappa!!!!!! eller i alla fall en liten middagslur.
Det finns ju ingen orsak att bli stressad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback