Hosta, snuva och allmänt elände...

Det har utbrutit som en våg av förkylning. Jag har själv åkt på det och det är inte roligt. Timingen kunde inte varit värre. Men som en liten tröst.....
Alla som jag ringt och pratat med, i Göteborg, Stockholm, Malmö, Karlstad ja överallt - har OCKSÅ åkt på det.

VAD är detta?

En biokemisk bomb över vårt land? En terroraktion med luftburet virus som sprids simultant överallt?
Det borde väl ändå vara inkubationstid för en vanlig föekylning?
Eller så ÄR det ingen VANLIG förkylning! Ska man behöva uppsöka närmaste skyddsrum?

I alla fall är jag och en hel massa människor till under attack av en häftig hosta och snuva och den sedvanliga huvudvärken. Feber? Visst - men kanske inte så mycket i första varvet. För den kan ju TA OM!

Hjälp
nu blir jag hypokondrisk! Men jag måste - jag menar verkligen MÅSTE - vara frisk i morgon.
Min KÄRE gick till apoteket. Kom hem med en påse medikamenter. Det är bara att proppa i sig.
Och i morse började HAN nysa och hosta. INTE ROLIGT!

Nu ringer telefonen. Hoppas det är nån som INTE är förkyld.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback