Hästsläpp?

Visst låter det som något man inte vill utsättas för? Och gissa vad det är? JO, när nya modeller av Dalahästar lanseras, så visas de upp offentligt vid en tillställning som kallas HÄSTSLÄPP.
Jojo men, så nu vet man det.

Jag hade ju ingen aning om det. Och lagom till att min lilla Gyllen-bok kommer ut så ska det alltså nu bli HÄSTSLÄPP på Dalaenhörningen! samtidigt.
Och den är så vacker, så vacker.

Klart jag hoppas att folk ska tycka om den.

Det är ju bara själva ordet "hästsläpp" som jag inte tycker har så särskilt vacker klang.
Visst förstår jag mycket väl varifrån det kommer. Vi har ju skivsläpp och boksläpp så det är ju klart helt naturligt med hästsläpp. Men hjälp - nog låter det lite som en buskis-pryl? Och inte alltför seriöst.

DÄR får jag minsann ge mig i mina funderingar, för SERIÖST - det är det! Det har faktiskt hållit på i flera år, med medias bevakning och allting. Vid en liten utställning gemensamt för alla tillverkare. Är det en gång om året, tro?

Själva SLÄPPER vi nu som sagt den första Dalaenhörningen - ut bland hästarna. Tja visst är det vågat, visst sticker vi ut nosen, men
Den är så vacker....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback