söndagsjobb


Husse ska iväg och jobba, på en söndag nu igen. SUCK, det betyder att matte jobbar också. För då åker datorn fram och så ska det skrivas, skrivas.
Jobbsöndag för mig betyder lugn och ro i min korg, på golvet bredvid matte. En ypperlig plats, för då har jag ju full koll på henne. Ja, ifall hon skulle få för sig att gå ut och skotta snö. För då ska jag med.
Husse kommer hem sent, så hon MÅSTE ju ut och skotta. Annars kommer han väl inte in på gården med bilen.

Jag får inte följa med husse när det är musik på scen. Och sitta i en bil och vänta - NÄ aldrig!
Jag och matte har det skönt här hemma vi. Om hon kan övertalas att ta det lugnt med datorn och följa med på promenad i stället. Få se nu...

Men, det är ju söndag och hon har inte ens kommit ur morgonrocken än. Alltså blir det en sådan där SEG och MYSdag, med LÅNGA promenader. VOFF - härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0