Tänk att det slutade regna!

 Göteborg är vackert i solen! Och jag har verkligen semester, HA! Det blev kojdag igår hela dan, för mig och husse. Vi somnade i soffan. Tja, jag tror säkert att det var välbehövligt för husse. Han har då inte haft en ledig dag på flera veckor. Och jag, nog kan jag sova och snarka precis hur mycket som helst. Fast fram på eftermiddagen blev det nästan lite långsamt, så jag fick pipa till - högt, så husse vaknade.
Så gick vi ut på stan en fläck.
Där var flera små tikar som jag INTE fick hälsa särskilt nära på. FAST jag ville! Sedan kom en jättestor HUND. Jag smög iväg fort fort bortöver stigen, och husse efter i kopplet. Så skyndade vi oss hem. Inte alltför lång promenad blev ju detta, så...

När matte kom hem var ju jag helt utsövd och OBUSAD! Klart jag ville bråka lite, hoppa runt och slita i en tröjärm, gnaga på mattes arm och nypas, krafsa och leka som en valp!!! Det kan väl vem som helst förstå? FAST jag snart fyller 12 år. För inte har det med saken att göra, anser jag. Känner man sig ung och valpig, ska man väl leka?
Så somnade jag - tvärt.
Det var en riktigt trevlig kväll. Men mattes nya vita sockor gick åt, så att säga. Dragkamp är kul!

OCH IDAG SKINER SOLEN. Livet är bra skönt för en hund ibland. Matte och jag, matte och jag - ensamma hela kvällen. I soffan!
Vi myser...
Snart ska vi ut på promenad, och matte - hon följer fint i kopplet. Vi känner varann bra. Så går vi hem igen och MYSER!
Det bästa jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0