Full fart igen!


Och i morgon far jag till mitt kollo i Furudal, du!
Kul ska det blir, för det händer alltid en massa saker där. Vi har grillfester, och partyn, och badmys med godis och frukosttallrik, och folk som hälsar på stup i kvarten. Full action alltså. För det mesta behöver en dag eller två att ta igen mig på när jag kommer hem igen.
Så klart att husse och matte har det så snärjigt och jag inte kan följa med. Det är ju därför det stundar kollohelg nu. Men jag klagar inte.

Vi har så supermysigt där om kvällarna. Jag sover på X-tra mattes fötter i soffan och har egen filt där i hörnet. Hon är alltid pigg på att leka också OM jag vill det. Jag har många leksaker där och den där bollen!

Bollar - det kan vara ganska stressigt det. För hur jag än jagar den och tuggar på den, så flyr den hela tiden - och LÅTER och piper så jag blir riktigt arg, och skäller ut den. Men den bryr sig inte ett dugg om det. Bara rullar runt lite uppkäftigt mittför nosen. Så jag flyger på den igen så klart, och igen och hela tiden.
Jag blir helt slut på den, fast jag VÄGRAR ge mig. Jag är ju tax.
Så plockar X-tramatte bort den och säger åt mig att ta det lugnt. Sjutton heller! Jag såg nog var hon lade den sist. Jag vet nog var den brukar vara. I morgon SKA jag TA DEN!

VOFF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0