Radio och skolidrott

None

Jo hej igen
idag är jag nervös.

Först är det det där med radion. Imorgon ska jag till radiostudion och bli intervjuad. Där har jag aldrig varit förut. Det kan nog ta sin tid innan jag sniffat runt överallt. Sedan vill säkert matte att jag visar mina partytricks också. SUCK! Fast det är klart, om det vankas levergodis så... nödbedd är jag inte. Det ordnar sig nog för fin del ändå. Fast nog är jag nervös för matte och husse som ju ska "spökprata" för mig. Det kan man ju aldrig veta, vilka pinsamheter de kan hitta på att dra fram, och i radion också!!! Bäst att hålla vaksamheten på topp imorgon. Om de blir för tramsiga, kan jag ju alltid gnöla till eller så. Då kanske de får lov att klippa bort lite, hi hi, innan de sänder programmet. Man får inte vara dum!

Usch så nervöst - ja, idag alltså, här och nu! För skolbarnen har idrottsdag. Sa jag inte det? Jodå, de springer omkring där nere på sportfältet, och vi bor ju alldeles intill. Men, de inte bara springer, förstår ni, de smäller med startpistol också! Åtminstone är det vad matte kallar det. Jag vet inte jag, tycker nog det låter som älgjakt eller så. Och förresten går det där smällandet direkt till min "skaknerv".

Så här sitter jag nu, under mattes stol, och skakar. SUCK! Det låter som älgjakt där ute. SUCK!
MEN, det är ju TUR att de inte håller på så länge, vare sig med älgjakt eller idrott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0