Jag vet i alla fall hur man tar det lugnt




Här ser ni en distingerad herre som vet hur man tar det lugnt. Ibland undrar jag om matte och husse har den minsta aning om hur stressade de är. Det är ju knappt de hinner med att äta! Och där går det alla möjliga gränser, tycker jag. För se, mat - det KAN man ju inte bara hoppa över???

Nä, då blir man sjuk...

Och mycket riktigt. Ta min matte som exempel, bara. Om inte hon får mat i tid - då får hon MATBRYT! Det är inte kul. Särskilt inte för dem omkring henne. För se, det yttrar sig så, att hon blir supergrinig och jättetjurig, och vill inte vara med på något som helst SKOJ. Grälsjuk nästan, jo det är sant!!!! MIN matte som är född glad (precis som jag själv, vill jag tillägga) HON blir SUR!

Så brukar husse skynda sig att få i henne något tuggbart. Ja, humöret går över på en fem minuter. Det är som ett mirakel. Så blir det roligt att vara hund igen också, med matte som fnissar och som sticker åt mig en extra levergodis - KANSKE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0