Fest i parken

None


Vilken dag!
Massor av favoritmänniskor, och så Trissan också, min allra bästa tikvän, kom dit. Husse och hans kompisar spelade. Bara fina vovve-låtar, som t ex. "valpen i fönstret..", "hound dog" och "scooby-doo". Ja på KUL!
Många tog kort på mig och matte, för det var ju hon som fick ta hand om försäljningen av min bok. OCH signeringen. Jag behövde bara VARA där.
De verkade gilla min bok, och alla ville klappa på mig. En konstig människa dök upp som jag morrade lite på, men matte sa åt mig då. Fast det var ju mitt jobb egentligen, att vakta hela den stora flocken. DVS alla som kommit för att prata med oss om boken och så.
Tänk att vissa människor luktar avigt, och FEL - så man blir morrsjuk!!!
Inte kan man väl rå för det. Förresten var det bara en gång, och jag höll ju inne med det lite för mattes skull.
Tänk så många glada människor som ville hälsa på mig!! Jag blev så uppåt, och "till mig" som matte brukar säga, att jag sprang runt överallt, och svansen viftade hela tiden, och så fick jag flera godisar också.
Ja OJ vilken dag. Festen var förstås över på ett par timmar, men jag tror inte jag skulle orkat mer ändå.
Nu tar jag igen mig lite, under mattes dator. Det är äntligen tyst, så tyst, och öronen nästan värker av bara minnen.
GÄSP

...en annan är ju lite till åren. Sådana här fester tar hårt, så det blir då inget mer på ett tag. Inte för mig i alla fall. Matte får ta boken med sig till Göteborg, och bokmässan där. Så kan hon visa den så mycket hon vill, bara jag slipper träffa mer folk. För nu räcker det.
GONATT  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0