SNÖ REDAN?



Ska de va nåt, det här? Jag bara frågar. Kall om nosen och fullt med snökokor mellan trampdynorna. Nä tacka vet jag sommar. Och matte håller med, det vet jag bestämt. Så som hon muttrar och klagar så snart det börjar synas lite vitt på marken.

Men egentligen - SÅ GILLAR JAG SNÖN! (men tala inte om det för matte)

-för den är skoj att borra ner nosen i, för allt blir ljust och rent omkring en, för att husse gillar det. Åtminstone ifall han hunnit få på vinterdäcken.
SUCK - det är väl det vi ska pyssla med nu i helgen då, kan jag tro. För se, det var inte tal om några vinterdäck innan han for iväg på resan. Då var det fortfarande höst och inte alltför råkallt. Men nu - efter bara ett par dar - full vinter och snö och utkallt, rått och slaskigt.
Tja så kan det gå - fort som ...
En annan tar koj idag - bara så ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0