Men, vad håller de på med - stressarna?

i fönstret

Jag har funderat!
Vart ska de ta vägen, alla människor som har så bråttom?
De springer hit och dit. Snabba steg, struttiga steg, långa steg och studsiga steg. Fort går dem, och upptagna är dem. Det ser man i ansiktet på dem. FOLK! Hur ska en vanlig liten tax nånsin förstå sig på folk?
Nä - jag går och lägger mig. Tids nog är det väl middag igen. OCH... det var väldigt jobbigt idag på kontoret.

Tja en annan är ju en arbetande tax. Jag jobbar på husses kontor. Har egen dukomentportfölj och allt - du vet!
Men nu, här hemma hos matte, sover jag som jag vill! På vilken ledd som helst - och i MIN säng.
Fast matte kan ju få låna en sida om hon blir trött. Jag får väl trycka ihop mig på husses kant.
LETS MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0