Världen har stannat

Ingenting rör sig där ute. Jag tror hela världen står stilla.

Här har vi säsongens första snöstorm och vi är tagna på sängen allihop.
Men vaddå? Vi visste ju att det skulle bli vinter!

Jag är förstås lika tjurig och grym på det här som alla andra. Nu börjas det nämligen. Kläder och kläder och ännu mera kläder och sockor och sockor och stora tunga vinter skor.... Sen är det meningen att man ska gå ut och njuta (!) av vintern.

Där står man som en gammaldags michelingubbe och rör sig lika smidigt i vantar och halsduk och mössa neddragen över örona. Fast  FRYSER - det gör man ju ändå någonstans! Om inte annat så om näsan!

Tja jag är ingen vinterälskare direkt och när den nu har ÖVERFALLIT oss så får jag sån lust att KLAGA!
Nä - man vill inte ens vara hund. Det ser jag tydligt på Algot som ligger här helt utslagen och vägrar gå ut!

Visst är det rent fantastiskt så länge hundar kan hålla sig!  utan att göra på sig. 
(Elaka matte funderar här lite över tiktider när vovven bara måste ut och lyfta på benen en gång i timmen!!!!)

Nu är läget ett helt annat, så vad säger du Algot? Ska vi ta kojdag hela dagen?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback