Konsten att klistra kuvert.

Massor med kuvert som bara ligger där i en anklagande liten hög. Ja ja JAG SKA! Imorgon, har jag bestämt. Listan jag har är på 30 adresser ungefär, så det ska väl inte ta så lång tid.
Men
för att nu spara pengar så har jag fått tag på ett antal gamla kuvert - gratis! Det är gamla sortens klister på dem också. Av den där tungtorkande kvalitén som i alla fall jag trodde var utrotad.

Vad gör man inte för att tjäna in en slant.

Dessutom ska jag skriva alla adresserna för hand. Ett riktigt litet pysseljobb att fördriva eftermiddagen med. Så fint.

I slutändan får jag förstås punga ut med postens frimärke på allihop. Jag hoppas nu bara att två A4 papper hopvikta inte ska väga mer än 100 g (tror jag gränsen går vid).
Dubbelt porto kommer att bli tungt för en fattig kulturarbetare.

Men... så här ligger det ju till:
Reklamen MÅSTE ut annars händer platt ingenting. Det här blir ju billigt nog ändå.
''''''''''''''''''''''''''''''''
Sent om kvällen i min kammare ruvar jag över mörka tankar om att helt och hållet byta sysselsättning. John Blund tar mig med till drömmen rike och DÄR där slår jag igenom stort! Blir en berömd författare osv......... 
När jag vaknar imorgon har jag förhoppningsvis fått tillbaka energi nog för att slänga mig över kuverten och slicka ihop dem av hjärtans lust. 

Förresten - kanske kan Algot - vovven hjälpa till??????? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback